الفيوم ع النت
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!

mohamed ashraf
Abdullah
Amr Mohamed
MDrsh Hashem
8 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
MDrsh Hashem
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات

العمل/الترفيه : طالب بجمال عبد الناصر
ذكر

لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Empty
مُساهمةموضوع: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالأربعاء يوليو 07, 2010 6:06 pm

انا لى حقوق مثلك بالضبط ايها الشاب...طالما انى اراعى الاداب والعادات والتقاليد فليس من
حقك ان تعاكسنى
نعم...هذه بدايه قبل ان يقول احد ان البنت بلبسها تجبر الولد على ذلك...انا سأتكلم عن فئه
لاترتدى الكت ولا شورت ولا بنتاكور..(وحتى لو كنت كذلك فذلك ليس مبررا)
من حقى عندما اخرج انا وصديقاتى واحترم كل من حولى من حقى ان تحترمنى وتدعنى
لخصوصيتى..لماذا تلاحقنى عيناك ولماذا تسمعنى كلمات غزل؟؟؟؟ انا لم اطلب منك ذلك...ولم
افعل مايشجعك على ذلك...انا احترم نفسى اذا يجب ان تحترمنى..

سيقول الشباب البنات بتحب كده واحنا بنرفع روحهم المعنويه
وانت يعنى بتشيل على اكتافك الواجب الوطنى ده وهترفع روحنا المعنويه!!!!!!!

انا حلوه وعارفه انى حلوه..محدش طلب رأيك؟؟؟؟ مجتش جمب سياتك وقولتك ها انا حلوه!!! ليه تفرض نفسك على اذنى؟؟؟وليه تسمعنى هذه الكلمات البذيئه نعم...انا اعتبر كلمه (مزه) كلمه بذيئه كلمه تحط من قدرى وتختصر انسانه بثقافتها وعقلها واخلاقها وتعليمها ودينها فى مجرد(مزه)

نعم فلتعلم ايها الشاب قبل ان تفكر ان تعاكس (ولن اتكلم من الناحيه الدينيه لانها معروفه للجميع)
اعلم انك بهذا لا تنول اعجاب الفتاه وانها تعتبرك طفل صغير او مراهق لايستطيع التعامل او التحاور مع الفتاه فكل مايراه انها (مزه ) لا يستطيع ان بقيم معها حوار وقد تكون تلك(المزه) تفوقه ثقافة وعلما...

وللامانه طلعت اليومين دول كلمه سخيفه ايضا بين البنات ..لما تحب توصف ولد تقول(مز) ياااااااحلاااااااوه!!!!!! وانا اصلا يوم محب واحد اقول عليه مز عادى كده وفرحانه ودا كده راجل فى عينى والولد بأه بيكون سعيد ومنشكح لما يعرف انه اتقال عليه (مز)..!!!! وبالله عليكم محدش يقولى على فكره البنات دلوقتى بتعاكس الولاد !!!! قولى نسبتهم كام!!ا أو هم مين وتربيتهم ايه...وكلنا عارفين ان البنات المحترمات عمرهم مهيعملوا كده..فانا مش بتكلم عن دوووول كلامى واضح...

انا بتكلم عن بنات محترمه لا عاكسوا حضرتك ولا طلبوا رأيك فى شكلهم..ليه تفرض نفسك عليهم!!! ليه تيجى جمبى وترمى الكلمه وتقول( يامزه ) وتجرى زى اللى عارف انه بيعمل حاجه غلط..

ايها الشاب انا انسانه متقــــولش مــــزه

الموضوع ده أنا قريته في منتدى وعجبني اوووووووي قلت اجيبه ليكم يا كتاكيت عشان نتناقش فيه
يعني الشاب اللي بيعاكس بيعاكس ليه وانتوا ايه رأيكم في الكلام اللي في الموضوع ده

الكلام ده ميعبرش عن وجهة نظري الموضوع عجبني وقلت عايز اسمع ردودكم

في انتظار الردود
Amr Mohamed
مدير سابق
مدير سابق
Amr Mohamed

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالأربعاء يوليو 07, 2010 6:13 pm

بص يا درش انا واحد من الناس مش بعاكس بنات انا اخري ممكن اضحك ع واحد وهو بيعاكس بنت
اما ان الولد بيعاكس وان الي بيجبره لبس البنت فده يرجع للاتنين لو البنت محترمة وطلع من بيت محترم
هاتلبس كويس وبرده لو ولد طالع من بيت محترم مش هايعاكس بنت
وبعدين احنا بقينا مجتمع ..........
Abdullah
إدارة المنتدى
إدارة المنتدى
Abdullah

العمل/الترفيه : طالب \ مغني راب
ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالأربعاء يوليو 07, 2010 6:39 pm

لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! 565517 الموضوع محتاج صراحة ... فلازم اتكلم بصراحة
انا يا جماعة واحد من الناس الي البنات دفعتو عشان يعمل كده
لبسهم .. مناظرهم .. حركاتهم ..إلخ لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! 565517
يعني انا كل ما اعاكس واحدة بتبص وتضحك
بتديني دافع امشي وراها او اعاكس غيرها لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! 565517
وخلي بالك يا مصطفى انا ما بعاكسش اي حد
بعاكس البنات الي مش ولا بُد بس لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! 565517
البنات الي لابسين محزق و ملزق
وبيمشو ماشية غريبة و المكياج وكده لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! 565517
بس وكمان مره احب اقوول ان انته الي جبتووه لنفسكووو
تقبل مروري لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! 565517
تحياتي لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! 57118

http://elfayoumonline.co.cc
MDrsh Hashem
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالأربعاء يوليو 07, 2010 10:01 pm

Amr Mohamed كتب:
لو البنت محترمة وطلع من بيت محترم
هاتلبس كويس وبرده لو ولد طالع من بيت محترم مش هايعاكس بنت
وبعدين احنا بقينا مجتمع ..........

كلام جميل اووووووووي يا معاطي وحييك عليه وفيه رد جامد على كلام عبد الله في حتة اللي طالع من بيت محترم مش هيعاكس

بس فيه بنات بتلبس شياكة وطالعين من بيت محترم وهم محترمات بس برضه ده مش معاها عذرها لازم البنت تلبس كويس والراجل الوحيد اللي متنفعش تتزين غير ادامه هو جوزها

أما في حتة المجتمع فأنا فهمتها خلاص بس كويس انك عملت نقط
MDrsh Hashem
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالأربعاء يوليو 07, 2010 10:03 pm

أما بالنسبة لعبد الله فأنا اعتقد ان معاطي جبها على بلاطة اللي طالع من بيت محترم مش هيعاكس واكتر واحد من اصحابي اشهدله بالاحترام في كده هو عمر عبد الرحمن

وأنا اعترف اني احيانا ممكن اعاكس بنات بس ده مش الطبيعي بتاعي خالص وبتحصل نادرا جدا وبستحقر نفسي بعدها

فيا عبدالله لبس البنات مش حجتك فيه غيرك بيشوفوه ومش بيعاكسوا
Amr Mohamed
مدير سابق
مدير سابق
Amr Mohamed

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالأربعاء يوليو 07, 2010 10:06 pm

انا معاك برده مفيش حاجة اسمها تبقى بتلبس لبس ضيق وتبقى محترمه
الجمال والزينة مش باللبس الضيق
الزينة مش مبرر للبس ده

عدل سابقا من قبل Amr Mohamed في الأربعاء يوليو 07, 2010 10:16 pm عدل 1 مرات
mohamed ashraf
مشرف
مشرف
mohamed ashraf

العمل/الترفيه : النت\ السباحة
ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالأربعاء يوليو 07, 2010 10:07 pm

تسلم ايدك يادرش وفعلا معاك حق

عدل سابقا من قبل mohamed ashraf في الخميس يوليو 08, 2010 9:52 pm عدل 1 مرات
Abdullah
إدارة المنتدى
إدارة المنتدى
Abdullah

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالأربعاء يوليو 07, 2010 10:17 pm

بردووو يا مصطفى ... ويا عمرو الفعل و رد الفعل بيفرق
يعني واحدة بتمشي في الشارع باصة في الارض محترمة
مش هتتعاكس لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! 330514
واحدة ماشية بتبص في عينيك ! او تضحك في الشارع بصوت عالي
او تبتسملك هتعاكسها وهتفضل ماشي وراها لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! 914923
الموضوع مش ليه تعاكسني
ليه متحترميش نفسك !!

Amr Mohamed
مدير سابق
مدير سابق
Amr Mohamed

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالأربعاء يوليو 07, 2010 10:18 pm

طيب ما انا احنا مش بنقول الولد الي غلطان ما احنا بنقول لو هي طالعه من بيت محترم مش هاتعمل كده والولد برده
Abdullah
إدارة المنتدى
إدارة المنتدى
Abdullah

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالأربعاء يوليو 07, 2010 10:45 pm

لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! 565517 حبيت بس ألفت انتباهكو لنقطة !! تحية خاصة ليك يا مصطفى موضوع اكتر من رائع
وانا اتحمست بجد وانا برد عليك واتحمست اكتر وانا بشوف ردك لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! 565517
MDrsh Hashem
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالأربعاء يوليو 07, 2010 10:52 pm

ربنا يخليك يا عبد الله تحياتي ليك لقبولك النقد مني أنا وعمرو

بس برضه عايز اقولك حاجة البنت اللي بتمشي وحش في الشارع دي ولابسة ضيق وملزق فهي بتمشي ادامي وادامك
عشان كده انت غلطان لما بتقول ان هي اللي بتجبرك انا مشيت مع عمر عبد الرحمن مش هكون ببالغ لما اقول اني عمري مشفته بص على بنت ابدا فليه متكنش زييه اللي بتمشي ادامك برضه بتمشي ادامه ولا انت بتشوف بنات احنا مش بنشفهم

وغير عمر فيه كتير وكفاية انك تحاول بجد

تحياتي ليك يا مدير يا جامد
Abdullah
إدارة المنتدى
إدارة المنتدى
Abdullah

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالأربعاء يوليو 07, 2010 11:08 pm

تسلم والله كلك زوووق يا مصطفى
وكلامك مفهووش اي غلط وعلى راسي من فووق
لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! 697758 بس مش كل النااس عمر ...
في نااس "عمر" وفي نااس "محسن" لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! 366997 هههه
ومستني جديدك ان شاء الله
وإلى الأمام دائماً يا مصطفى
The Legend
فيومي جديد
فيومي جديد
The Legend

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالأربعاء يوليو 07, 2010 11:30 pm

[b]احنا للاسف ف مثل مصرى بيقول
السيئة تعم و الحسنة تخص
و اكبر دليل ع صدق كلامى ان اما بتحصل مصيبة او فضيحة الكل بيعرفها لكن اما بتحصل حاجة مشرفة و تدعو للفخر بتترمى تحت السلم ع طول.......ما علينا ......المهم

الملتزم دينا لا يعنيه كلامى ف شئ
و لكن الاغراء و الشهوة و انجذاب كل من الجنسين للاخر موجود ف كل واحد فينا لانه طبيعة غريزية...و قد لايتحكم فيها البعض فتنتج المعاكسات و الضحكات من البنات والاعجاب بالمعاكسة و للحد من ذلك يبقى لازم البنت تكون لابسة محترم
و لازم برضه الشاب يحترم نفسه....والحل بسيط جد
ا

لو البنت لبست محترم محدش هيعاكسها...و لو الواد مش عاكس البنت اللى مش لابسة محترمهتلبس محترم

اما بالنسبة للى لابسين محترم و اخلاقهم مش كويسة فده مش مطلوب ان احنا نعرفه لان انت ليك المظهر بس لما تشوف بنت ف الشارع اما اذا عرفت انها مش محترمة من مصدر تانى فتتبع عورات الناس من اكبرالذنوب

و تقبلوا مرورى 22
Mostafa Kandil
مشرف
مشرف
Mostafa Kandil

العمل/الترفيه : كرة القدم والسباحة
ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالخميس يوليو 08, 2010 8:29 am

أولا بشكر مصطفى على الموضوع الجامد ده ثانيا أنا ليا وجهة نظر فيه بالنسبة للبنات اللي بتلبس لبس مش كويس وماشية في حالها ومش بتضحك ولا بتعمل حاجة والبنت اللي لابسة محترم والشباب بيعاكسها في فرق كبير أنا من رأيي أن المفروض أما الواحد يشوف واحدة ماشية في حالها ومش بتعمل أي حاجة تلفت ليها النظر بغض النظر هيا لابسة ايه مش من حق حد يتكلم معاها يا أخي هية حرة تلبس اللي هيا عايزاه وربنا يهديها بس هية تستحمل بقى الكلام اللي بيترمي عليها من بعض الشباب انما بقى ماتجيبش واحده ماشية بتتضحك وسوري على اللفظ مش على بعضها يعني وتقولي لأ من حقها بغض النظر عن لبسها برده دي تصرفات وأفعال طيب يبقى الموضوع سهل لو هوة من حقها تعمل اللي هية عايزاه وتقولك دي حرية شخصية هما مالهم خلاص يا ستي استحملي بقى الشباب يعاكس ويشتم ويمشي وراكي حرية شخصية بقى زي ما انتي حرة أنا حر. ( مجرد وجهة نظر )
http://www.elfayoumonline.co.cc
Abdullah
إدارة المنتدى
إدارة المنتدى
Abdullah

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالخميس يوليو 08, 2010 4:39 pm

اختلاف الرأي لا يفسد للود قضية
وتتعارض وجهات النظر
وفي الاخر شكر خااص لمصطفى
موضوع جامد جداً جداً
اميره بضحكتي
مشرف
مشرف
اميره بضحكتي

العمل/الترفيه : طااااااااااااااااااااااااالبه
انثى

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالجمعة يوليو 09, 2010 12:36 am

بص يامصطفى انا في الاول هقولك راي في الولد اللي بيعاكس اي بنت والبنت اللي تستنى اي ود يعاكسها
الصراحه هو في نظري ولد مش محترم وكمان مش عنده شخصيه والبنت كذلك برده لان سوري يعني مافيش ولد محترم هيبقل انه يعاكس بنت ايا كانت حتى لو كانت لابسه ايه قدامه والبنت كمان مفروض تحترم نفسها وتلبس لبس مش هاقول محترم اوي بس على الاقل يكون مش بيوصف او بيشف يعني الغلط على الاتنين بس انا من راي ان البنت مش بلبسها لان في بنات بيبقى لبسها مش محترم بس بتكون محترمه عن البنت اللي منقبه
بس برده لازم الولد يحترم نفسه شويه دا في ولاد والله العظيم من غير مبالغه كلمه سافله دي قليله عليهم جدا عيال بتبقى زباله سوري في الكلمه يعني وعلى فكره المعاكسخ دي مش بتبقى للبنات اللي مش مظبوطه دي بتبقى ل كله والمحترمين اكتر من اللي مش محترمين بمراحل وبيتقال عليهم كلام مش مظبوط

انا اسفه على الاطاله

تحيااااااااتي
عيون الكون
المشرف العام
المشرف العام
عيون الكون

انثى

مُساهمةموضوع: رد: لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!   لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!! Icon_minitimeالجمعة يوليو 09, 2010 4:07 am

معاكى حق يا لولو والله الواحده بتبقى ماشيه فى حالها ولابسه كويس وع الكلام الى بأخده ربنا يهدي شباب وبنات المسلميين جميعا للصواب والحق لان بجد ده كله من البعد عن الدين والقيم والاخلاق

موضوع هاااااااااادف جدا جدا جدا

تسلم اديك يا مصطفى

تقبل مرورى

عيون الكون

لوسمحت يــا كابتـن انـا انسانـه مـش مـزة!!
صفحة 1 من اصل 1